Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skötsel av Afrikas lilja
          Monica R
          Inlägg 28-02-2006, 15:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 98
          Medlem nr: 2 115

Jag har övervintrat en Afrikas lilja och det har kommit fram några gröna blad.
          Hur ofta behöver den vattnas? Ska jag ge den näring nu och hur ofta i så fall?
          Jag har den i ett Norr fönster, har ingen annan stans att ha den.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva St
          Inlägg 03-03-2006, 21:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem nr: 58

Jag har flera Afrikas Lilja både olika blå nyanser och vit. De står mörkt i garaget över vintern men viktigt att det är frostfritt och knappast något vatten alls annars ruttnar de lätt. Fram i mars tar jag ner dem i ett källarförråd som håller ca 15 grader rensar bort alla vissna blad och börjar vattna upp dem lite försiktigt och då dröjer det inte länge innan det kommer nya små gröna skott. De får stå kvar i förrådet med extraljus tills det är dags att börja härda dem för uteliv på altanen. Plantera om gör jag bara när de börjar trängas riktigt ordentligt i krukan eftersom de vill ha det trångt för att blomma sägs det vilket kanske är en sanning med modifikation för jag har också tre - fyra stycken som jag varje år sätter ut på friland och de blommar lika fint varje år och det är väl omplantering om något. Tog också frö från dem för många år sedan och de kom jättefint men det vill till att ha tålamod för det tog 7 År innan de blommade Under sommaren vill de ha normalt med vatten och gödning då blommar de jättefint
          Eva St

--------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

Mitt album

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-01-2026, 06:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon