CITAT (caprifol @ 06-03-2006, 14:31)
CITAT (Whiskuchi @ 05-03-2006, 14:22)
Mina grannar har valt att inte skaffa katt, då ska de slippa ha mina katter springande hos sig. Mina är inne och ska få rastgård.

Vad jag önskar att jag hade dig till granne!
I vårt område tycks det finnas en alldeles speciellt framavlad kattart: en kiss- och bajsfri! Hussar o mattar hävdar att deras små missar aldrig gör sina behov på andras tomter. Själva är de borta på jobbet hela dagarna. Jag jobbar hemifrån 1-2 dagar i veckan vid skrivbord mot fönster med utsikt bl a över lekplatsen..
Det är en ganska vanlig ras det där, verkar det som. Eller snarare - en ras som många tycks tro att de har. "Näää, han kissar bara i sin låda", eller "Nää, han bajsar bara i
våra rabatter"
Jag vet att mina katter gör ifrån sig där de tycker det är gott att gräva. Däribland i mina stora blomkrukor om jag inte täcker dem. Men vaddå, de är katter och jag kan inte förvänta mig att de ska förstå var de får och inte får gräva.
Och så ska jag erkänna att jag håller dem inne av rent egoistiska skäl också, en innekatt är en trygg katt och jag hade ängslats ihjäl mig om de fick gå fritt ute, dels för trafiken, dels för vad katthatare kan ta sig till.
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.