CITAT (kerstin z5-6 @ 07-03-2006, 19:11)
Nej , all sjukvård är inte dålig och de flesta som arbetar där går snarare på knäna av för mycket jobb än är "lata"
tack och lov finns det bra ställen och fungerande vård men ...
Någon lovsångskör tänker jag inte stämma upp i .
Jag tänker inte försvara att något som faktist var bra och någorlunda välfungerande för 15 år sedan , med sämre tekiska resurser än idag -numera på många ställen närmar sig gränsen för det humana och i vissa fall passerat den för länge sedan
Varför är 1 sjuksköterka ansvarig för 1500 patienter -Socialstyrelsen har prickat kommunen men ... Hur kan man ta på sig det jobbet överhuvudtaget?
Hur kommer det sig att jag har tre vänner som feldiagnostiserats, blivit nochalant bemötta , fått fel vård, inte fått vård alls-Alla tre hade cancersjukdomar varav två blev behandlade aldeles för sent .
Jag bor inte i något tättbefolkat område direkt
Hur kan man ge recept till åldringar med toxiska dygnsdoser av värktabletter
Och varför ska jag hålla med om att allt är bra när det inte är det -
Det är ju i nio fall av tio inte personalens "fel", utan beror på helt andra orsaker.
Det måste vara något fundamentalt fel med en organisation , som inte kan samordna de enklaste saker
Äldre man -undersöks på lilla sjukhuset inför en op som ska göras på det stora regionssjukhuset -prover tas -Ekg , men även mer komplicerade som Magnetröntgen , mm.Testerna tar en hel dag.Kostar mycket
Tre dagar senare på regionssjukhuset -samma provtagningar och undersökningar en gång till? Varför ? och vad kostar det ?-.......

så sant, det du skriver...
ibland blir det liksom kaka på kaka....