CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-03-2006, 21:42)
CITAT (netaave @ 07-03-2006, 21:27)
Om vi inte varit dom besvärliga anhöriga vi är den här resan hade Elle varit död idag! Hon hade dött på operationsbordet i torsdags, detta p.g.a. att vi kan det här till skillnad från läkare och sjuksköterskor.
Och innan ni protesterar kan ju ni som är utbildade tala om exakt vad ni vet om total hypofysinsufficiens och vad man ska göra och medicinera i det här fallet.
Sen kan vi diskutera om huruvida vi är jobbiga anhöriga eller inte.
Jag är helt förundrad, kan det verkligen vara sant att läkarna inte har någon koll på vad hypofysinsufficiens är? De måste väl ha journaler för höge farao?

Jag har väldigt svårt att tro att de är så totalt inkompetenta där, är det Ackis eller var är det nånstans? Är du verkligen säker på att de inte vet och kan nånting eller är det bara som ni förutsätter?
Min mormor har opererat bort hypofysen p.g.a tumör.
Inte är jag Neta men som ett exempel kan jag berätta hur det var när min mamma hamnade på sjukhus efter att ha ramlat och krossat axel och överarm
Mamma började efter några dagar "sacka" (blev svagare och svagare) doktorn brydde sig inte om att kolla varför hon stadigt blev sämre.
Inte förrän doktor i min familj sa till på skarpen att man (avdelningsöverläkaren) borde läsa i patientjournalen och bilda sig en uppfattning gällande patientens tidigare anamnes... tog han hänsyn till att mamma haft blödande magsår pga medicinering med smärtstillande.
Det visade sig sedan att mamma hade så svåra tarmblödningar att hennes blodvärde låg på ca 45% av normala och snabbt beslut fattades om blodtransfusioner.
Tyvärr så var de inte till någon hjälp... hon drog sin sista suck knappt dygnet efter.