CITAT (netaave @ 07-03-2006, 22:05)
Ja fast man måste kanske också försvara personal med att detta är en mycket ovanlig sjukdom och så sällsynt att de flesta kanske aldrig stöter på det ens.
Men det som gör mig till den bitschiga mamma jag tvingas vara ibland är attityder och att journaler läses väldigt slarvig.
Orkar inte utveckla det mer just nu, måste gå och äta något innan jag svimmar. Får se om jag orkar sen.
Ja det är riktigt, du måste ta hand om dig själv också. Men även om Elle har en ovanlig sjukdom så måste de ju kunna söka kunskap om den och alla läkare ska ju ha lärt sig om hormonsystemet. Så himla ovanligt är det ju inte ändå.
Felix matte: det kanske ändå är tur att vi har så omfattande datajournaler nuförtiden som man suckar lite över när man måste lära sig. Där syns ju sånt som hänt under alla år och då ska ju inte sånt behöva hända. så mycket prover o undersökningar som görs nu skulle knappast ett lågt HB missas på vår avdelning iallafall. Hade hon varit min patient hade jag inte accepterat att läkaren inte brydde sig om att ta reda på varför hon "sackade"