Medlem
Antal inlägg: 187
Medlem nr: 7 086
Här kommer jag med åter en fråga: Skulle vilja ha ett litet citrusträd att ha inne på vintern och ute på sommarn, men funderar på om jag skall köpa färdig planta eller så egna... finns det nån skillnad i vilken klarar sig bättre?
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
CITAT (Carex @ 07-03-2006, 22:51)
flaxss, du har säkerligen koll, men jag tycker det låter konstigt med en rostig sprik, kan du förklara?
nej jag är för det mesta förrvirrad av mig men om man hittar en rostig spik så när man vattnar så fäls järn ut i jorden typ man lägger ju spiken när rötterna så bler den spiken där så får växten en järnrik jord så som finns i medelhavet därav att jorden är så röefrägad man kan hitta samma jord typ i afrika,califronien,astruilien .m. m sen plus blommnäring så få växten det men inte alltför starkt så det bara bildas blad utan till blommande växter . det är det iblan som gör att man inte får blommor å frukter för att man gödar mycket med bladnäring växten bildar då blad det är vad jag har lärt mig av min mormor kankse är det fel eller rätt . men det har funkat bar hoss mian oliver