Det var någon här som skrev nått om diskriminering mellan hundar och katter...
Jag är både hundvän och kattvän...har haft katt och nu har jag hund...vem vet det kan bli en katt igen...

...mina katter var innekatter....
Jo, det jag tänkte på när hon / han skrev om diskriminering var att jag som hundägare måste plocka upp efter mig men inte de som har katt som är lös ute...jag vill inte stoppa handen i katt kiss eller bajs i mitt trädgårdsland...vilket hände mig flera gånger där jag bode tidigare...grannen här brevid fick påhälsning förra sommaren av en katt som smet in och gjorde sina behov i soffan utan att de såg att den hade smitit in...(alltså måste vi ha dörrarna stängt sommar tid, jag ska anpassa mitt hem efter grannens katt)...

...de vet fortfarande inte vems katten var så deras soffa var bara å kasta, gick inte å få bort....
Sen har jag en kompis som är livrädd för katter (hon blev både riven och biten i ansiktet när hon var liten av en lite sjuk katt).... hon vågar knappt sitta ute på sin altan på sommaren för där springer någons katt/katter och har som hem....
Man får gärna ha katter lösa men man måste även se till att kunna ha ansvar över dem... jag måste det med min hund...jag får ju inte ha den lös hur som helst...skulle inte vilja det heller för jag vet att det finns de som är hundrädd....
Bara min åsikt...*du* har säker en annan...men det är bra att vi har olika åsikter...hur skulle världen se ut annars...