Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> snygga balkonger/lägenhetsträdgårdar
          lenai
          Inlägg 29-06-2003, 17:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 1 694

Jag är på jakt efter snygga, intressanta och hemskt gärna matnyttiga balkonger för fotografering. Söker också lika intressanta lägenhetsträdgårdar, alltså de små uteplatser som finns i anslutning till en del lägenheter på bottenvåningen. Har du något i den vägen eller känner du nån? Jag blir jätteglad över alla tips.
          Lena israelsson

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Susanne i Linköp...
          Inlägg 30-06-2003, 21:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 048
          Medlem nr: 61

Om några år, kanske. Min balkong och uteplats (japp, jag har båda! laugh.gif ) är inne på tredje säsongen, årets balkongtema är "ätbart". Bara änglatrumpeten och tre pelargoner bryter mot den regeln (penséer är väl ätbara?). Men särskilt snyggt eller intressant vet jag inte om det är; mest mangold, tomat, violer, chili och några motsträviga okraplantor. Och en himla röra av jordsäckar, plantor och planteringskärl som inte kombinerats ihop än. sad.gif

Fjolårets tema var "hängande trädgård". Inga hängamplar, men en väggampel med revande smultron (revorna blev över två meter, jättefint) och en balkonglåda med tomater som fick klara sig bäst de kunde utan stöd (rätt hyfsat resultat för att vara vanliga "Ildi" och i en så liten jordmängd dessutom).

Senare under säsongen blev smultronrevorna tätare och ännu finare.
          Jaja, skratta ni bara, jag tyckte revorna blev fina i alla fall!!! ohmy.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.
          Kinesiskt ordspråk

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 23:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon