Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jaha en ny-gammal fråga igen..., Ipomoea - Blomman för dagen
          Floppy
          Inlägg 12-03-2006, 14:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Jag har sökt här på Odla först för att hitta lite svar och råd ang mina blomman för dagen....

Jag har toppat allihopa 2 ggr...men det är bara en utav dem som jag har behövt toppa en gång....på den så kom det två nya grenar och den växer långsamt...i lagom tempo...

De andra har det inte kommit mer än en ny gren....alltså de grenar sig inte...å de växer 5-6 cm per dygn om inte mer....de är mellan 30 och 40 cm höga...den som grenade sig är ca 15 cm...måste ju byta ut blompinnarna

Kan någon förklara hur detta kan komma sig?...att det bara är en som har grenat sig fast de har stått tillsammans?
          ...och hur jag kan lösa de snabbväxta så att de inte fortsätter å ränna iväg?
          ....kan man toppa hur många ggr som helst?

Lägger in en bild så ni ser hur de ser ut, den till höger är den låga resten är som synes väldigt höga i jämförelse

sad.gif huh.gif blink.gif ohmy.gif wacko.gif wink.gif

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 21:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon