Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad definierar en riktigt bra Plantskola?, Vad söker Ni hos Ert favoritställe?
          evarie
          Inlägg 11-03-2006, 21:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 7 190

Som så många andra trädgårdsfrälsta spenderar jag massor av tid med att resa land och rike kring i jakt på mysiga, härliga, inspirerande handelsträdgårdar!! Naturligtvis bygger man upp en dröm inombords om det där perfekta stället!!!! För mig kommer Zetas nära......bland andra....-Men- hur ser det ut för Er?

jag har närt drömmen om mitt eget ställe i åratal, ser i drömmen bilderna på visningsträdgården, cafeet, rådgivningshörnan etc........

Men vad är det som får Dig att längta?....Hur är det i verkligheten? Är det priset, kunskapen,kvaliten eller är det bara det praktiska? Hur mycket "sämre" är växterna ifrån köpcentret? ( vi köper nog alla en hel del även där!!! smile.gif )

Själv betalar jag ibland med glädje lite extra för en fin planta ifrån " fina trädgården", men väljer kanske ändå lådan med 24 buxbom ifrån Hornbach. vad är sant? Finns det- bara nyfiken- " trogna" plantskolekunder?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margaretha
          Inlägg 12-03-2006, 22:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

Bra kvalitet på växterna, stor sortering, bra märkning och kunnig och intresserad personal, som gärna delar med sig av sin kunskap. Det är viktiga saker för mig.

Läste eller hörde förresten för någon dag sedan att trots att trädgårdsintresset är så enormt och efterfrågan på växter så stort, så har många handelsträdgårdar det lite knepigt - just för att Plantagen, Bauhaus, Hornbach osv tar en hel del kunder.

Och det förvånar väl ingen! Det är obegripligt hur alla kan bära sig! De växer ju upp som svampar ur jorden. unsure.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 08:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon