Jag och min mamma beställde för 600 spänn från Easy Plant förra året och blev väldigt besvikna!
Jag hämtade paketet bara någon timme efter avin hade kommit och trots det var flera plantor vissna och fula. Plantorna var dessutom otroligt små!
Kanske hade vi höga förväntningar, men det kändes verkligen som en stor bluff när plantorna kom! Min mamma som själv har sått en hel del plantor genom åren tyckte att de här plantorna var ett skämt. Vi packade ihop allting direkt och åkte tillbaka till posten och returnerade alltihopa, sedan ringde vi och sa att vi inte var nöjda och att vi returnerat allt. De sa att det var ok.
Efter några veckor kom en påminnelse på fakturan där det stod att vi var tvungna att betala hela fakturan på över 600 kr eftersom sändelsen returnerats utan att hämtas ut !!?? Vi blev skitförbannade (rent ut sagt) eftersom vi faktiskt hade ringt dem och fått ok på att returnera plantorna! När vi ringde dem igen och förklarade så var det i och för sig inga problem, vi kunde riva fakturan.
Vi kommer aldrig att handla från Easy Plant igen och förmodligen aldrig från något liknande företag heller. Sår hellre själva eller köper hos plantskolorna. Eftersom vi bor utanför Göteborg så finns här ju en hel del till bra pris...
Ser att du skriver "köpa sticklingar" och då förmodar jag att du är bättre beredd på att det verkligen är SMÅ plantor du beställer än vad vi var! I deras katalog står nämligen ingenting om "sticklingar", utan de skriver PLANTOR och det anser jag verkligen inte att man kan kalla det....
|