Hej igen! Tack för alla bra svar. Jag måste medge att husen faktiskt inte är vitkalkade, de är vitmålade. Tack för det, eftersom det är 1.200 kvm uthus! Själva gårdsplanen är också ca 1000 kvm så ni förstår att jag har problem. Jag har massor med krukor, som jag trodde var stora ända tills jag ställde de på gården och allt ser fjuttigt ut. Försökte att gruppera krukorna förra året och får väl göra så ytterligare ett år. Jag har i alla fall bestämt mig att plantera några klängrosor iår, så väggarna blir lite levande. Det där med fikon låter också spännande. Jag har ju väggar i alla väderlekar, så är det bättre för rosorna att stå mot västervägg eller öster. Jag antar att norrväggen kanske så småningom ska få några rhodrendron?buskar. Om det är någon som bor i närheten och har några goda idéer och är nyfiken, så är det bara att komma in. Vi har en liten möbel-och presentbutik på gården, Benestad Boställe. Till sommaren kommer vi att även sälja lite glass och kaffe. Hästarna kommer att försvinna, men vi får nog alpackor som ska beta i hagen!
|