Medlem
Antal inlägg: 45
Medlem nr: 972
Undrar om någon vet någon växt eller preparat som gör att katterna tycker att det finns mysigare ställen att uträtta sina behov? Det är min granne som har problem med mina katter. Är tacksam för tips så kanske inte alla katterna måste "spärras in".
Medlem
Antal inlägg: 45
Medlem nr: 972
Tack så jätte mycket för svaren på min faktiska fråga! Ja, visst orsakar dom jätte stor skada. Många husbränder beror på att dom små rackarna förstör elledningarna. Och möss går hemst gärna in i våra husväggar där det är varmt och mysigt. Dessutom så är det extra lätt att finna föda runt oss människor! Min granne har själv katt och den får aldrig vistas innomhus, därför ger dom den mat på altanen. Naturligtvis lockar det dit mina katter då. Vad allt detta egentligen handlar om är att mina grannar hör till den sortens människor som får energi av att göra livet surt för andra. För att kunna bo kvar så försöker jag då med den vänliga metoden som dom egentligen inte är ute efter. Det är nämligen fler före oss som flytt. Jag trodde dock inte att det var så farligt, därför köpte jag huset endå, dum som jag är. Det var också därför jag blev upprörd över svaret ibörjan, jag försöker så gott jag kan här. Men som sagt tack för svaren!