Jag köpte nyss en hel höganäs kaffeservis för 10 kr på loppis här i stan som hade allt porslin för halva priset. Jag har massor av stora höganäskrus både äldre å nyare. Koppargrytor av äldre modell, tennglas, graverade gamla snapsglas, äldre ytterkrukor i stengods, en grekisk amfora från antikens grekland, en flaska rött vin hittad av min farfar då dom skulle bygga ut vinkällaren på deras odling på Rhodos, flaskan är från 1700-talet och är gjord i stengods. Helt intakt och oöppnad. Han hittade fler flaskor, men jag hade nöjet att få ta del av åtminstånde en flaska
Mamma har en gammal rörstrand komplett servis som ingen verkar veta namnet på nånstans, många tror att det är någon utgåva som har gjorts för kungahuset eller nåt liknande, inte ens stora rörstrands samlare vet vad servisen heter, det är vita tallrikar med blå kant och något guldmönster som ser ut som spjutspetsar. Karotterna har gulförgyllda gutefår som knopp på locken och handtag i guld. Har du nån aning om vad det kan vara?
Mvh/Danne.