Valde rensa, gallra osv alternativet men vet inte om det stämmer helt egentligen. För 2,5 år sedan flyttade vi till vårt hus och övertog då 2300kvadrat platt gräsmatta med ett antal bärbuskar och fruktträd. Väldigt lite ögonfröjd men allt som fanns var välskött och välrensat. Vi har 3 barn, det äldsta är 4,5 och den yngsta 0,5 så tiden att riktigt ge sig hän åt trädgården som jag skulle vilja finns inte. Hade jag tiden så vet jag hur jag skulle göra, för jag har ett lätt fanatiskt drag som får mig till megaprojekt om jag får fria tyglar. Då skulle jag gräva planteringsgropar varenda ledig sekund under hela odlingssäsongen och plantera, plantera, plantera. Och tvinga sambon att ta ett och annat spadtag samt fungera som vattningsansvarig.
Nu måste jag inse att det är sunt att begränsa framfarten. Så jag har faktiskt börjat lite avvaktande med att se trädgården an för att se ljus och skugga, insyn osv under olika årstider. Eller OK, EN liten perennrabatt blev det redan första hösten

Vi har låtit ta mer ett par höga träd och ska plantera några nya, lägre sorter i vår. Några rosor ska få bilda buskage mot cykelvägen osv. Lugnt och sansat för att vara jag men oj vad det kliar i fingrarna efter ett ritkigt tokträdgårdsryck!