Hmm en kanske inte rumsren.
Den har säkert vart skriven förr här. En ung kille kommer in på apoteket å ber apotekaren om en kondom. Han tycker det är lite pinsamt å känner att han vill förklara sitt köp. -Min flickvän har bjudit hem mig på middag å jag är säker på att om allt går bra kommer jag att tillbringa natten med henne. Innan han betalar ångrar han sig å frågar efter en kondom till han förklarar: -Min flickväns syster flörtar med mig ibland jag är säker på att hon gillar mig, kanske har jag tur även med henne i kväll. Han tar upp plånboken men betalar för tre kondomer samtidigt som han förklarar för receptarien: -Min flickväns mamma är relativt ung å snygg jag tror att hon tycker om mig och jag ska ha möjlighet med henne också. Kvällen kom å alla sitter samlade runt middagsbordet och det första som händer är att dom ber en bordsbön. Efter bönen tar alla upp besticken utom den unge killen som fortsätter att be. efter några långa minuter knuffar flickvännen till honom å säger jag visste inte att du är religiös. Då svarar killen: -Å jag visste inte att din pappa är apotekare.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|