Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231
- Djuren har drivits med skoter i flera mil. Det ena under två dagar. Det har varit ett rent djurplågeri. Lodjur är inte byggda för att springa långt. De blir fort trötta och överhettade, säger kommissarie Karl-Erik Brösth vid polisen i Jokkmokk till Norrländska Socialdemokraten. Det ena djuret hittades för en dryg vecka sedan norr om Överkalix. För några dagar sedan hittades det andra lodjuret i Pålkem. Om någon grips för hetsjakten kommer brotten att rubriceras som grova jaktbrott. Till NSD säger Karl-Erik Brösth: - Det mest svinaktiga med detta är sättet. Först plågar man djuren i flera timmar. Sedan kör man ihjäl dem, säger Karl-Erik Brösth. Den lagliga skyddsjakten på lodjur pågår fortfarande i Norrbotten. Men hittills har inte något skjutet djur blivit inrapporterat. Kvoten är fyra djur, som får fällas med skjutvapen och fällor av de som har jakträtt.
Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231
CITAT (pejori @ 21-03-2006, 15:13)
CITAT (MB1965 @ 21-03-2006, 14:36)
Men var är jag någonstans? Plötsligt låter det som en grabbig bastu med tonåringar. Det skall kastreras hit, skäras av dit med rostiga saker, plågas, ifrågasätta ifall missdådaren är människa?
Arg, ledsen och ilska, sätta polisen på rätt spår kan jag förstå men inte sådana uttryck.
tja..för min del gör det ingenting alls jag kastrerar gärna med en nyslipad skrisko också den behöver inte alls vara rostig
Så sant!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi