CITAT (Hamilton @ 21-03-2006, 08:19)
Jag tror att du skulle behöva ett par riktiga hyllor med LYSRÖR inmonterade. Då skulle du inte vara så beroende av fönster
Jag har byggt om altanen till ett vinter-isolerat inglasat uterum (24m2)
Och familjen har "fri" tillgång till detta rum Maj - November. Sedan fram till Januari har de "begränsat" tillträde.
Efter nyårs-festen där ute vet familjen att from nu så är det "mammas" rum. Då åker alla "sköna" stolar ut, bordet täcks med filt och vaxduk. Hyllor monteras upp. Sedan börjar jag mina Odlingar. Belysningar på timers, temperaturen bestämmer jag helt o hållet. Vill de "komma in" bör de i kläda sig tofflor o flees jacka. Och fram i Mars får jag knappt själv plats där ute.

Detta funkar bra för mig
Jo fler lysrör är alltid trevligt. Har bara tre dubbelrör så det blir nog några fler nästa år. (Men jag skulle troligen sukta efter dotters fönster ändå).
Ditt inglasade uterum låter underbart Hamilton. Jag har en dröm om att någon gång få ett sådant.
Idag har dottern ifråga kört i diket med bilen när hon övningskörde så jag får nog vänta lite med bearbetningen. Det kan ju lätt bli för mycket och jag vill ju inte att förhandlingarna strandar innan de börjat.
Gunnel