Medlem
Antal inlägg: 45
Medlem nr: 972
Undrar om någon vet någon växt eller preparat som gör att katterna tycker att det finns mysigare ställen att uträtta sina behov? Det är min granne som har problem med mina katter. Är tacksam för tips så kanske inte alla katterna måste "spärras in".
Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126
Inget fel med blomsprutor mm, men mina katter är både listiga och bekväma. Gör jag en sandblandad kryddrabatt i närheten av huset går de dit så fort jag inte sitter där med nej-sprutan. Så jag har slutat med nejeri och blivit mer uppfinninsrik med ja-eri. Om jag anlägger en ännu bättre toalett, dvs en ren sandhög nära huset eller där de gillar att gå, så går de hellre dit. Lite då och då spanar jag in vad grannarna gör när de gräver och står i. För jag vet att om det kommer upp en bar jordhög någonstans, då måste jag se till att konkurrera med en bättre toalett.
Ju bättre egna toaletter man kan fixa till sina egna katter desto färre toabesök blir det hos grannarna är min erfarenhet. Sedan får mina grannar gärna spruta vatten på mina katter om de tycker att det fungerar. Som jag skrivit tidigare har vi här på ön hjälpt varandra; en granne köpte vi katthögtalare till, en annan gjorde vi sandhög till och leksandlådorna har lätta hönsnätslock etc.
Men Betti Boos problem verkar snarare vara en granne som inte i första hand ser till det faktiska resultatet angående kattoaletter utan snarare kanske ska ha argument för att det inte är möjligt att det är andra katters korvar som han upptäcker i sin trädgård? Om man då har en egen sandhög på tomten och kan tala om att den är full med korvar så kanske det är ett användbart argument.
Tillbaka till Smulans första recept alltså - jag duckar...