Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Vore kul att se vilka som mer är bitna av pelargoniumbacillen, den envetna, härinne. Jag har ett tjugotal sorter och kring 40 st allt som allt just nu och fler blir det ju längre in på säsongen vi kommer. Favoriten just nu är en äggskalspellis, J.J Knight och några svartbladiga med knalligt röda samt äppelblomsrosa blommor. I år försöker jag hitta vackra vitblommiga, gärna brokbladiga varianter. NI andra? Vad har ni? Vilka är era favoritpellisar?
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Klart erbjudandet står kvar! Jag är en kvinna med mkt liten hjärna och ännu mindre minne, men jag står vid mitt ord så länge jag kommer ihåg vad jag sagt.
Jag tycker French VAnilla är mkt likt ditt hus Leia, tror den passar utmärkt där. Såg en av länkarna här som hade mkt snygga hängpelargonior som skulle passa bra mot det vinröda. Gå igenom länkarna o kolla!
Gulaktig vit är min beskrivning på färgen, mkt gulbrutet vitt m a o. (finns gulbrutet öht som ord? *S*)
Silvia, min häng Tex Mexnånting, den överlevde men jag är mkt förvånad över det, min svenska ängel dog döden i vinter liksom min Czech, det sörjer jag storligen över.....Men you win some, and you loose some.