CITAT (LadyG @ 27-03-2006, 18:09)
Hälsa Hietanen att man visst kan lyssna, men man behöver inte ta åt sig så mycket

Vilken skaparkraft du verkar ha Solis, och så mycket fantasi. Det bor mycket glädje i sådant, om man kan få utlopp för all den energin. Du verkar ha så roligt

Ikväll har Hietanen och de andra dockorna varit så nöjda så;men just nu mår de alla illa;de hade moffat i sig hälften av all godis som jag hade köpt!
De ligger på soffan och gnäller:voi voi voi kun maha on kipeä on ihan kakkahätä:voi voi voi det gör ont i magen och är bajsnödig, men de orkar inte resa sig stackarna!
Kyllikki dockan åt inte så mycket av godis eftersom hon var upptagen med att sitta brevid mig och titta när jag gjorde till henne en liten docka att leka med.Jag hör hur Kyllikki dockan håller på att lära den nyfödda att tala:sano vauva=säg baby och den lilla nyfödda försöker att härma och säger:vaava ja Kyllikki dockan säger igen och den lilla försöker att härma

.
Uj uj uj;nu springer Einari till toan
Så det har varit en härlig kväll ikväll för mig i dockornas sällskap och även vovvarna har varit hela tiden alldeles intill mig:Schäfer hanen Ajar har också satt sig i soffan brevid mig och gjorde sig så liten så och såg mycket lycklig ut

!
Förresten Hietanen hälsar att så gör även han att han hör precis allt men det går in genom ett öra och ut genom det andra

Åter igen kan jag säga att dessa dockor är mycket kloka!
Nu skall vi gå och sova så nattinatt