Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> JORDISERING, funkar inte ihop med tjälen
          rosita
          Inlägg 25-03-2006, 09:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

Hur gör ni andra som jordiserar under vintern? Det är ju omöjligt att borra hål i stenfrusen jord! mad.gif Jag hade förberett ca 10 jordiseringshål, men de räckte ju inte sad.gif , fast jag bor i zon 1 där vi inte brukar ha nån särskilt kall vinter! sleep.gif Men nu verkar det som om våren sakta är på väg och jag längtar efter att kunna borra igen! rolleyes.gif

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          katah
          Inlägg 29-03-2006, 13:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

vi har haft en sådan borr några år.
          Vi köpte en "lite större " kanske 25-30 cm diametern. Den är lätt och bra till mycket.
          I dag skulle jag troligtvis köpa den minsta storleken för att kunna borra smalare hål nära buskar och i rabatter. Den här större gör ju större hål wink.gif helt enkelt.

Jag jordiserar under sommarhalvåret och har även en varmkompost.

De här borrar har man använt i tex. "expedition robinson" när de skulle borra hål på hård sand och bygga sina hyddor och banor.
          Man kan även beställa förlängningsbitar om man vill borra till kina biggrin.gif
          Jag har inte testat såna...

Vi tyckte borren var suverän då när vi byggde våran växthus och gjöt sement ner till 1 meter. Hålet blev snygg och stabil och man slapp gräva en meter bred hål för att komma så djup.

Det kan inte vara olagligt att jordisera trädgårdsavfall, fruktskal mm, sådant som man slänger till en vanlig kompost. Jag tycker att de är bättre förvar för dom ner i marken än på en öppen komposthög.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 10:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon