Nu bor jag ju i zon 1, kanske är det inte lika tvunget med ström indragen i växthuset på samma vis som i zon 5-6? Kanske behöver jag ingen frostvakt alls i februari/mars här nere, om det inte blir så extremt kallt som det var i år förstås, för då får man väl i så fall ta fram förlängningssladden som Kerstin säger!
Vattenutkastaren har jag alldeles intill den tänkta platsen för växthuset så det blir inte långt att gå med slangen precis.
En skön stol och en kall öl på mitt lilla planteringsbord, dofterna av några luktärtor och en krukros, några pelargoner på en hylla... Rader av sådder som ska ut i rabatterna. Åhh, jag får nog grunna vidare lite mer på allvar.
Men det blir nog ändå inte förrän till hösten, vi sparar till bröllopet i augusti men sen så kan jag skaffa ett som står redo och väntar på mig i februari, mars nästa vår...
Kan ni tipsa mig om en bra bok om växthus? Var på biblioteket och frågade men det var mest gamla, mossiga som inte alls kändes roliga.
Jag vill verkligen inte kasta mig in i något förhastat men som jag sa tidigare jag blir bara värre och värre trädgårdstok för varje år som gått sen vi köpte huset. Första året sådde jag några enstaka sorter, i år är jag uppe i MINST det tredubbla plus att jag börjat prova på att så perenner och börjat fatta galoppen hur man gör med dom. Nu har jag äntligen förstått hur förhållandet mellan ljus och tempratur påverkar mina sådder och det syns! Därför är det ju så oändligt mycket roligare! Det hade varit perfekt att skola om alla småplantor och sen låta dom växa vidare i ett växthus nu i mars, på så sätt får jag ju plats med ännu fler sådder här inne!!
Sen kan jag ju även så i växthuset senare på säsongen? Provade att direktså flera sorter förra året, rensade väl bort 90% av det i tron om att det var ogräs, så jag tycker bättre om att så i krukor/kött-tråg/smörpaket/diverse plastbyttor och sätta ut lite rejäla plantor istället!
Tack alla för att ni tog er tiden att ge mig inspiration och en knuff på vägen, nu ska jag ta fram alla mina växthuskataloger igen!!