Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sekatör
          Lena N
          Inlägg 11-07-2003, 22:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

Nu har även jag tröttnat på dåliga sekatörer. Efter att ha läst tidigare diskussioner om sekatörer här så kollade jag efter Felco när jag var på Lokalföreningen idag. De hade bara en modell, Felco 400. Den har inte förekommit i diskussionerna här vad jag har sett. Vet någon något om denna modell??

Jag är tacksam för alla goda råd, för denna gång ska det inte bli något impulsköp. smile.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 12-07-2003, 01:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Jag kan minnas fel, men Felco kom ut med en billigare sekatör i år som jag tror hette något med hundranångting, kanske 400. Den var billigare än de andra men inte så billig som de japanska kopiorna. Ett riktigt nerköp av Felco tycker jag.

Stålet i skäret var sämre och de hade gjort något med låsmuttern som jag inte minns nu men som jag inte gillade.

En standard Felco kostar 400-500 kronor och den här var ett par hundralappar billigare, men ska man ändå lägga ned mer än vad en kopia kostar så tycker jag det är bättre att satsa på en som håller till dess att man enkelt kan byta ut delarna. Dessutom ska skärstålet vara av bästa möjliga kvalitet, det är ju skärpan och möjligheten att slipa upp den som man är helt beroende av för att kunna klippa lätt och skarpt.

Felco 2 och 8 om man står ut med det lite tjocka mothållet och 6 och 12 om man vill ha ett tunnare mothåll tycker jag är bra sekatörer. Rullhandtag eller ej tycker jag inte spelar så stor roll, men dagar när jag beskär i många timmar använder jag mest dem med rullhandtag.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon