CITAT (adrian @ 01-04-2006, 21:16)
Är du full eller???
Tror du att det är okej att bryta mot lagen bara för att det gäller en eller två st frön eller plantor?
Det spelar INGEN roll hur få du smugglar du bryter mot CITE´s reglerna och den svenska lagstiftningen, för att inte tala om att det är moraliskt fel.
Jag tror inte att många tar till sig dina förslag vad det gäller att "stoppa på sig sticklingar eller frön" för du uppmanar folk att bryta mot lagen.
Jag betalar pengar för dokument åt mina växter som jag importerar, och jag är stolt över det.
Jag TROR på att det är rätt sätt gentemot växterna och även djuren som utrotas idag i naturen.
Det är heller ingen idé att försöka argumentera med en person som inte VILL förstå.
Det är helt enkelt inte värt det.

jag tycker verkligen inte det är nån big deal med att ta med sig hem några fröer eller sticklingar . det är tusentasl folk som gör det tar med sig några fröer hem det är vanligt .
dom är på resa så hittar dom eller köper nogra fröer och sen lägger domd et i väskan ja sen var det klart typ det är många som gör så det är normalt å vanligt att folk gör det å resor och sånt .
det är ju många även i denna tråd som har tat fröer elelr skikat hem dom .
och vem har inte brötit mot lagen i sitt liv alla är inte gudsbarn .
så jag säger så här hittar ni nogra fröer så ta hem det no big deal liksom