CITAT (flaxss @ 01-04-2006, 21:53)
men COL
jag tycker inte att ta nogra fröer och sticklingar är att hjälpa en illegal handel med djur å växter verkligen inte........
tyccker synd om den personen som inte hadde upptcäkt dom sniglarna på sinna 5fröer...... så hysterikst är det inte........
jag tycker verkligen inte att jag gynnar illegalhandel om jag föreslår att mna kan ta med sig hem 5-10fröer och 1-5sticklingar......
sen när man gömmer dom nån stanns så är det liten risk att dom hittar det skulle dom hhitta det så ligger man risigt till men gömmer man det längst in i resväskan så bler den svårhittad........
sen vet du ju inte hur stårt mitt intresse är för växter . har du kollat ppå hur mina växter ser ut och jag tar väl hand om dom . och kan väldigt mycket om växter så jag tycker jga har ett stort intrres av växter.......

Ledsen flaxss men nu har du tappat all min respekt.......
Ditt sätt att resonera i denna tråd (men även andra nya som du startat) tyder på MYCKET OKUNNSKAP om natur o växter.
Och tyvärr börjar jag starkt att tvivla att dina växter har det så bra hos dig som du själv tror. Och du ser ju själv hur många växter som du har "vid liv" nästa år......
Sedan att du är beredd att utsätta dina egna växter för så stora "smittorisker" tyder på att du inte förstår vad det kan leda till i framtiden. Jag råder dig att lyssna på Adrian, Åsa m.fl. DOM vet vad dom pratar om. Hoppas att du nu kan ändra inställning och försöker att förstå vad som kan bli konsekvenserna av om du med fler gör som du "föreslår