CITAT (flaxss @ 03-04-2006, 16:13)
men hallå
det är samma sak som o lägga det i väskan för dom personer som är rädda så kan man lägga det i en burk eller i strumpan .
jag har inte sagt man ska lägga det i sin hund .
det menade jga med
och jag jja tycker att man inte stöder en ilegall hgandel om mna tar hem 5fröer .
fast det är många som tar fast dte är 5bara så har det alltid varit så och väter prudera nya
nej jga tycker inte man ska ta från utrotningshotade väter men vanliga växter kan man ta .
oki förtåd inte det själv
varför ska just dom fröerna va smittade med nåt . det är nog en välldigt liten riks att just dom fröna är smittaded med en sjukdom
jag menar inte att jga inte vill betala, men när man ändå är uteomlansd så kan man ta hem för det är roligt . och klart jag inte tror att mitt fönter är en karatän men om den personer skulle få en smitta så dör alla hanns växter inte grannes .
sen har jag inte sagt att man ska rycka upp växter i botaniksa trädgårdar det tycke rjga är fel . jag menade bara att man kan ta fröer och rotskott och jag sa även förlåt å att jga kankse har sagt fel om det .
jag har tat palmrotskott en gång och en kakofrö eller frukt . men alldrig ryckt upp växter
men alla vanliiga familjer med barn gör det tar hem fröer å sticklingar
det är ju nogra även i denna tråd som har tat hem fröer . och jag vet även att det står i krukväxt böcker att om man är på resa ska man ta hem några ffröer om man vill . att ta fröer är inte så stort utan en vanlig medelsvensson gör det.
hamilton,adrian har sagt det och att jga inte akn nåt om växter å sånt å annat