CITAT (Leia @ 03-04-2006, 17:38)
Har mailat kenneln och jag får låna bilden om jag lägger till följande fakta:
Den snygga boxerhannen heter Camisail Fidelio, är importerad från Skottland till Mysslingens kennel.
Jag tycker att han är en riktig läckerbit!

Kan inte annat än att hålla med!
Hittade en helt ny annons på samma sida som jag tittat på tidigare. En omplacering av en ung boxerhane. Sisådär 10 mil härifrån och han var van vid både barn och katter. Vi ÄR sugna, men tänk om det inte är vad som fattas vår tik, hundsällskap. Eller tänk om hon blir värre, bråkar för att försvara lillmatte eller jag vet inte vad. Och trots att det var ett kraftigt reducerat pris på hunden så hade det ändå gjort ett hål i plånboken. Det är ju så mycket som pengarna ska räcka till. Och det känns hemskt om man skulle höra av sig till hundägarna och försöka pruta på priset. Prutar gör man på grejer, inte på familjemedlemmar. *suck* Vi kanske ska vänta ändå. Men när jag och lillan var ute för att fodra hästarna och lämnade hunden ensam inne så började hon yla och höll igång tills vi kom in. Säkert ylar hon de gånger vi t.ex. åker till affären också. Hon var hysterisk när hon var yngre. Jag kunde inte ens stänga dörren mellan mig och hunden när jag gick på toa. Vi övade jättemycket, men det blev inte bättre. Så när vi flyttade till landet skaffade vi henne en kompis och sedan var hon helt lugn att lämna själv. Inget ylande och ingen hysteri. Hon gick bara och la sig i soffan med sin väninna och där sov de tills vi kom hem.