Hej!
Det finns otroligt många vandrarhem här som ligger på de mest underbara platser. Till exempel Backåkra nära Dag Hammarskölds gård. Ligger vid ett naturresarvat och det är promenadavstånd till de vackra stränderna. Gislövs hamnar, Skillinge och Brantevik är också trevliga byar. Själv bor jag utanför Borrby och där finns ett trevligt vandrarhem. Om du ska bo på camping kan jag tipsa om Löderups camping som ligger precis vid stranden. Stranderosionen har gjort att man kan ställa sin husvagn på en kant vid havet, det ser väldigt dramatiskt ut!
Många erbjuder också Bed&Breakfast och det är oftast på trevliga gårdar. Turistbyråerna i Ystad och Simrishamn vet säker mer!
I Kivik, med alla sina fruktodlingar, finns det säkert också många trevliga boenden.
Tyvärr brukar det ofta vara fullbokat vid den här tiden på året men i år tror jag att det finns platser kvar eftersom många ställt in sina resor på grund av oljeolyckan i juni. Men stränderna är i stort sett sanerade nu och lika vackra som vanligt. Men badtemperaturen når tyvärr inte över 16 grader.....Mätte idag när jag var med hunden vid Backåkra!
Mvh Susanna
--------------------
Susanna (med fritidshus i zon 1)
|