CITAT (Leia @ 04-04-2006, 07:07)
CITAT (pejori @ 03-04-2006, 20:01)
RING!!!!!
du kan inte tänka" tänk om" :wub: :wub:
då får du aldrig klarhet i vad som fattas henne.
testa ett par dagar med den nya, så får du se.

Jag tror säkert att du får låna hunden på prov, om de tycker att ni är en lämplig familj. Det ligger såklart i deras intresse också att det funkar!
Nu ska jag prova länka lite för första gången. Här kan du läsa lite hur Boxern är:
Boxerklubben Så svårt! I går radade jag upp plus och minus. De var ungefär lika många. Vi ska ju inte bara ha hund för vår skull utan också för hundens. Våran Ester är anpassningsbar, även om det skulle krävas att vi kastrerade en hanhundskompis för hon gillar inte påflugna killar utan blir sur.
Sen är det ju svårt att veta innan hur det blir med tid och pengar. Min man jobbar 75% och som lärare har han en del lov. Jag jobbar 60%, men som timvikarie så jag har ingen fast anställning. Maken jobbar dagtid och jag jobbar kvällstid så det är i stort sett alltid någon hemma. Hur det blir i framtiden kan man ju aldrig veta (fast heltid vill ingen av oss jobba, tid är värt mer än pengar). Sen har vi en 1,5-årig liten dotter som kräver en hel del tid. Alla dagar blir det inte en timmes rask promenad i skogen. Vissa dagar blir det trädgårdspyssel eller så går vi fram och tillbaka på gårdsplanen och stampar i vattenpölar. Kan en ung och aktiv hane acceptera det? Eller skulle han vantrivas? Om nuvarande barnfamilj säljer honom pga tidsbrist - kan vi då utlova att han får det bättre hos oss? Att skaffa en ung och aktiv hund och inte ha tid att aktivera och uppfostra honom är ju att köpa sig problem och onödigt lidande.
SÅ svårt!!! Och så är det ju pengarna...