min pojkven säger att: man kan börja äta en diet som består av 5 - 6 mål mat om dagen, maten består mest av sallad ock en liten mängd kött och kolhydrater. och motionen består av promenader. alltså daglig motion i RASK takt. te.x till jobbet och affärer mm, alltså undvika bil. är det för långt att gå men inte mer än 1-1½ mil så kan man cyckla. och ett annat sätt är att följa tallriksmodellen, ja vet inte om jag behöver förklara den.. men den här är för icke tränande, halva tallriken är sallad en fjärde del kolhydrater (alltså te.x pasta, potatis och ris. och inga snabba kolhydrater så som godis eller socker alls). socker är ju mer fettbilande än fett. den sista fjärdedelen ska vara protein (te.x kött men hälst fisk eller bönor). och till det den dagliga motionen som jag pratade om. men om du ser till att gå en promenad i stavgång i rask tackt och hälst i skogen där terängen blir lite mer rolig (ansträngande). och att göra de ca 3-4 gånger i veckan så gör de apsolut inget att äta lite godis eller chips eller liknande en dag i veckan (då menar jag ju förstås inte kilovis med det) ps: om du gillar att festa med alcohol så bör du byta det mot godiset, alltså inte dricka freda och äta godis på lörda.
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|