CITAT (Rossi @ 07-04-2006, 08:16)
CITAT (Birgitta P @ 06-04-2006, 21:48)
Vet flera som har adopterat när det inte har blivit något och då händer det äntligen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Nja, det är snarare så att det är de fallen som man hör talas om. På varje par som blir gravida efter adoption går det mångfalt fler som inte blir det.
Ofrivillig barnlöshet beror i 1/3 av fallen på mannen, 1/3 av fallen på kvinnan och för den sista 1/3 vet man inte vad det beror på. Orsaken till barnlöshet är ofta fysisk och beror inte på psykiska spänningar som släpper när man skaffar hund eller adopterar. Det värsta man kan höra är "försök att slappna av och inte tänka på det så fungerar det kanske". I mitt fall så kvittar det hur medvetslöst avslappnad jag än är eftersom min mans spermier inte blir fler för det.
Bara en liten utläggning från Rossi som har tagit det som sitt kall att försöka upplysa i det här ämnet.

Men Rossi, det finns rätt många fall där paren helt enkelt inte är kompatibla med varann, dom försöker i många år och i bitterheten av att inget barn vart till så separerar dom. När dom sen hittar nya partners så dröjer det inte så länge förrän båda paren har fått smått

Grymt av naturen att föra ihop två människor som älskar varann för att sen komma till insikt att dom inte passar på alla plan