Sidor: 1, 2, 3, 4
Magdis
Jag har en liten grodd i magen! En pjupp! Vi var hos en privat gyn idag och gjorde ett VUL och fick se lilla pjuppen och ett litet hjärta som bankade. 11,5 mm lång! Beräknas komma ut den 19 november. Så då blir det en ny liten Odlait! Jag har vetat det i några veckor men har väntat på att få se på ultraljudet om det sitter där det ska och har ett pickande hjärta.

Pjuppen var väldigt efterlängtad men ändå oväntad, vi hade nämligen gett upp om att det skulle bli nåt mer, i 4 år fick vi vänta på pjuppen. Så det är helt klart värt att må som en gris, vilket jag gör just nu. Kräksjuk från morgon till kväll, men det är med glädje samtidigt! smile.gif

Här ser ni en bild på pjuppen, ser ut som en liten böngrodd! biggrin.gif
smile.gif
Rapchic
ååååå va gullit
Gillan
Nä,men oh ! Vilken känsla! Jag blir alldeles till mig wub.gif
GRATTIS, GRATTIS,GRATTIS.

Nu blir det en ny Forumbebbe att följa wub.gif

Vad spännande. wub.gif
Rapchic
ojsan glömde gratta.. det va ba så gulli..
grattis
Margith
Pjuppen är ju hur söt som helst! wub.gif Stort, stort grattis!!
Ledsen att höra att du mår så dåligt, men det går ju över, även om jag förstår att det är jobbigt nu.
Kram till er båda wub.gif
pejori
ÅÅÅ!!! vad roligt för er!!!!
grattis...det är det jag säger...börja jobba igen, så kommer det..... wub.gif wub.gif
jättegrattis till "killen" laugh.gif laugh.gif
Fialotta
Men va kul att du vill dela med oss här...en forumbebbe till...jätte, jätte Grattis wub.gif
Lady Hamilton

GRATTIS!
yenny
Å va kul! Grattis! biggrin.gif wub.gif
Irene_L
Åhhh, vad roligt!!
Grattis till den lilla pjuppen wub.gif (skojigt namn förresten)

När man har något så underbart i magen kan man stå ut med lite illamående eller hur?
mvh
Irene
Tesa
..en "pjupp"... wub.gif laugh.gif jaja...man har då olika namn på saker och ting..(ler så kinderna krullar sig)
JÄTTEGRATTIS

..och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där.
Magdis
CITAT (Tesa @ 06-04-2006, 17:50)
..och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....

Nejdå! Sånt här smittar ju av sig! Jag blev ju så sugen av tråden forumbebisar, det hade jag ju i och för sig varit väldigt länge men iallafall. Är det inte konstigt att efter 4 års försökande utan resultat så blir man på smällen andra veckan man börjat jobba?!

Vi berättade ju förresten för storasyster nu också och ni skulle ha sett hennes leende! Hon blev överlycklig! smile.gif
*Felix matte*
Jättestort Grattis!
Kan tänka mej att "storasyster" hoppar av glädje. biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 18:53)
..och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....

Nejdå! Sånt här smittar ju av sig! Jag blev ju så sugen av tråden forumbebisar, det hade jag ju i och för sig varit väldigt länge men iallafall. Är det inte konstigt att efter 4 års försökande utan resultat så blir man på smällen andra veckan man börjat jobba?!

Vi berättade ju förresten för storasyster nu också och ni skulle ha sett hennes leende! Hon blev överlycklig! smile.gif

Dottern har PCO och var glad att de fått ett barn
och så... mitt i flytten till huset blev hon gravid och nu är tvillingarna snart 3 mån. smile.gif
ninnisky
oh, så roligt wub.gif Jättestor grattiskram wub.gif
Alexander-VG-zon3
gratti grattis wub.gif wub.gif
och en storkram från mig med wub.gif
Ciczi
Superduper grattis!!!

ser fram emot fler rapporter biggrin.gif

Ciczi
netaave
Jättegrattis!!!! till hela familjen!
Förstår att flickan din är glad! Prova nässeldroppar från hälsokost mot illamåendet, det har hjälpt mig alla tre gångerna.
Annars får du ha en termos med hett vatten bredvid sängen, en skorpa och en tepåse, sen ta små bitar av skorpan och små klunkar av teet, vila mot kudden mellan varje klunk/bit så går det över. Man måste ta tid på sig förstås, inte stressa!
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 17:36)
Jag har vetat det i några veckor men har väntat på att få se på ultraljudet om det sitter där det ska och har ett pickande hjärta.

Grattis!
Jag minns när vi väntade vårt första barn och jag ringde till MVC nästan dagen efter (?!) tongue.gif
och ville beställa tid för undersökning, men dom tyckte att jag skulle vänta några veckor till..
netaave
..en "pjupp"... wub.gif laugh.gif jaja...man har då olika namn på saker och ting..(ler så kinderna krullar sig)
JÄTTEGRATTIS

..och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där...och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där....och jag HAR slutat med sånt där.

Johodå! Rätt vad det är kommer det en till hos dig också!!! biggrin.gif
forget-me-not
Grattis! wub.gif
Leia
Åh, grattis!!!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Den som väntar på något gott... wub.gif

Men du magdis hade det något med underklädestråden att göra... du vet att du sa att du måste vänta till torsdag... laugh.gif
Magdis
CITAT (Leia @ 06-04-2006, 18:14)
Åh, grattis!!!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Men du magdis hade det något med underklädestråden att göra... du vet att du sa att du måste vänta till torsdag... laugh.gif

hihi....vad skarpsynt du är! Min idé som jag hade var att posera i ett par enorma mamma-trosor som jag har hemma! *fniss*
Elanah
Stort stort grattis!
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 18:22)
Åh, grattis!!!!! wub.gif  :wub:  :wub:

hihi....vad skarpsynt du är! Min idé som jag hade var att posera i ett par enorma mamma-trosor som jag har hemma! *fniss*

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 19:22)
Åh, grattis!!!!! wub.gif  :wub:  :wub:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Upp till bevis!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Jättegrattis!!!! Men snälla du, kan du inte ta en liten paus med sit-upandet nu? tongue.gif tongue.gif tongue.gif Hoppas på rapporter!

Kram från Stina!
Latmask
Ett jättegrattis till dig! Åh vad glad jag blir för din skull!!! Hoppar nästan upp och ner på min stol. wub.gif

Jättekramar till er alla!
Annlo
Kära nån, blir alldeles tårögd... som vanligt när det pratas om bebisar hit o dit! wub.gif

Grattis, alldeles jättemycket! rolleyes.gif

Appropå illamåendet, så håller jag med om netaaves tips. Jag var superkänslig för hungerkänslan sist det begav sig.
Fick ha skorpor och vatten vid sängen så jag fick knapra i mig innan jag gick upp, annars blev jag illamående direkt!
(smulorna? ja dom sopar du bara över till "andra sidan"! tongue.gif )
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jättegrattis till den nya familjemedlemen

Elisabeth
Castea
Gratulerar!!! biggrin.gif

Tips på ny signaturbild, snart, då.... rolleyes.gif

wink.gif
Summersun
Grattis från mig med smile.gif underbart wub.gif
Snöflinga
Väldigt mycket GRATTIS från mig med tongue.gif
Eva i Skåne
Så kul för er wub.gif och för oss som får veta redan.

Hoppas du snart börjar må bättre.
Betty
Åh så jätteroligt Magdis! Stort grattis och kram på er hela familjen! smile.gif
(blev det suchi till lunch idag?)
kerstin z5-6
Grattis till pjuppen ! Så kul !

termos med te -och en skorpa vid sängen smile.gif ett tag då smile.gif
Grattis smile.gif
Caprice
Grattis..!

November... det kommer att bli en lååång tråd att följa... spännande! wub.gif
stennie
Grattis till den lilla pjuppen! Helt underbart wub.gif
fruberglund
Grattis!!!

Vad roligt att ni lyckas efter så lång tid, ni måste vara riktigt lyckliga smile.gif

Önskar lycka till med fortsättningen av graviditeten och ska följa utvecklingen med spänning, lova att hålla oss uppdaterade wub.gif

Och jag som trodde du var en av de "gamla" biggrin.gif Undrar vad jag fått det ifrån? Kanske är det att jag tycker Magdis låter gammalt laugh.gif wub.gif

CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 18:00)
Dottern har PCO och var glad att de fått ett barn
och så... mitt i flytten till huset blev hon gravid och nu är tvillingarna snart 3 mån. smile.gif

Min bästa vän har också PCO och de har försökt i 4 år nu. Har inte hänt nåt än, tråkigt. Kändes väldigt jobbigt när vi fick Isak, kändes som ett svek på nåt sätt. Hon har ännu inte orkat ringa och gratulera men förstår ju varför, vet att hon gläds för vår skull ändå wub.gif
Berta
Grattis till tillökningen! smile.gif
Jag antar att det är olika från län till län, men här i mitt län så erbjuds blivande mammor inte ultraljud förrän efter vecka 12. Kan tänka mig att det skulle kännas trist att vänta så länge på att få se underverket wub.gif
*Felix matte*
CITAT (fruberglund @ 06-04-2006, 21:42)
Min bästa vän har också PCO och de har försökt i 4 år nu. Har inte hänt nåt än, tråkigt. Kändes väldigt jobbigt när vi fick Isak, kändes som ett svek på nåt sätt. Hon har ännu inte orkat ringa och gratulera men förstår ju varför, vet att hon gläds för vår skull ändå wub.gif

Känner igen.. hade ju själv svårt att bli gravid... hann gå 9 år mellan ettan och tvåan.
Jag orkade öht inte hälsa på hos någon nybliven... grät floder för varje nyfött.... som inte jag fick sad.gif
Det är svårt att förklara, men det gör ont att kroppen inte fungerar "normalt"

Javisst gläds hon för er¨. wub.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 06-04-2006, 20:15)
(blev det suchi till lunch idag?)

jojomänsan...mmmm jag njuter fortfarande av minnet! Illamåendet släppte för första gången på flera dagar, kanske man ska tacka ingefäran för!
Magdis
CITAT (Berta @ 06-04-2006, 20:49)
Jag antar att det är olika från län till län, men här i mitt län så erbjuds blivande mammor inte ultraljud förrän efter vecka 12. Kan tänka mig att det skulle kännas trist att vänta så länge på att få se underverket wub.gif

Så är det här också, inte förrän i v. 16-18. Det var därför jag beställde tid på en privatklinik. Så mycket lidande man kunde spara in med hjälp av den enkla undersökningen. Man hör ju om många som gått och glatt sig och trott de ska få en bebis och så visar det sig att hjärtat aldrig börjat slå men ofta kommer det ändå inte ut förrän många veckor senare. Eller om det satt sig i äggledaren eller om det är en druvbörd, då slipper man ju gå och vänta i massor med veckor innan man får veta.

När man ser hjärtat slå redan nu är chansen 98% att man ska föda ett barn berättade läkaren.
Magdis
CITAT (fruberglund @ 06-04-2006, 20:42)
Och jag som trodde du var en av de "gamla" biggrin.gif Undrar vad jag fått det ifrån? Kanske är det att jag tycker Magdis låter gammalt laugh.gif wub.gif

Min bästa vän har också PCO och de har försökt i 4 år nu. Har inte hänt nåt än, tråkigt.

Hihi...ja jag ÄR ju gammal, snart 33 år! biggrin.gif
Tråkigt med din kompis. Kan hon inte få nån hjälp med hormonbehandling eller IVF? Jag har en kompis som fått två härliga döttrar med hjälp av IVF.

Man kom aldrig fram till vad som var fel med mig. Troligen var det mitt tidigare kejsarsnitt som ställde till det, med sammanväxningar och skräp i äggledarna. De spolade äggledarna för ett år sen men vi var så trötta på alltsammans då och kände att vi gav upp så vi la ner "verkstaden". Men hej o hopp så slank det visst igenom ett ägg just när vi börjat vänja oss vid tanken på att bara ha ett barn! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 22:09)
CITAT (Berta @ 06-04-2006, 20:49)
Jag antar att det är olika från län till län, men här i mitt län så erbjuds blivande mammor inte ultraljud förrän efter vecka 12. Kan tänka mig att det skulle kännas trist att vänta så länge på att få se underverket  :wub:

Så är det här också, inte förrän i v. 16-18. Det var därför jag beställde tid på en privatklinik. Så mycket lidande man kunde spara in med hjälp av den enkla undersökningen. Man hör ju om många som gått och glatt sig och trott de ska få en bebis och så visar det sig att hjärtat aldrig börjat slå men ofta kommer det ändå inte ut förrän många veckor senare. Eller om det satt sig i äggledaren eller om det är en druvbörd, då slipper man ju gå och vänta i massor med veckor innan man får veta.

När man ser hjärtat slå redan nu är chansen 98% att man ska föda ett barn berättade läkaren.

Mellandottern fick blödningar i vecka sju... Sån trygghet då att det gjordes vaginalt UL
och de fick se att allt var OK... Vi var på semesterresa då
och fick UL-bilden via msn... wub.gif Nu är hon nyligt fyllda tre wub.gif
Kathy
Grattis Magdis!! wub.gif wub.gif
Biggan_
Oj, så roligt Magdis! Grattis till pjuppen! biggrin.gif
Det är tydligen rätt vanligt att man blir gravid när man i praktiken har gett upp. Vet flera som har adopterat när det inte har blivit något och då händer det äntligen rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Tesa
Ursäkta...men vad betyder PCO??
Anki på Öland
Jättegrattis till lilla pjuppen!!!!
Anki
Margaretha
Så härligt för Pjutten att vara så efterlängtad! Det har ju alla barn rätt att vara, men det är ju inte alltid så. Av olika skäl!

När jag för 23 år sedan ringde till apoteket för att höra om jag var gravid eller inte sa den korrekta personen i andra ändan mycket kort att provet var positivt.
Det var ju jätteroligt, sa jag.
Så trevligt, sa hon uppenbart förvånad, det är verkligen inte alltid så.

Och jag kände mig alldeles ställd! Det kändes så svårt, och jag har ofta tänkt på detta.

Lycka till med er efterlängtade Pjutt! Och grattis! Hoppas att du inte behöver må illa så länge!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon