CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 21:13)
CITAT (fruberglund @ 06-04-2006, 20:42)
Och jag som trodde du var en av de "gamla"

Undrar vad jag fått det ifrån? Kanske är det att jag tycker Magdis låter gammalt

Min bästa vän har också PCO och de har försökt i 4 år nu. Har inte hänt nåt än, tråkigt.
Hihi...ja jag ÄR ju gammal, snart 33 år!
Tråkigt med din kompis. Kan hon inte få nån hjälp med hormonbehandling eller IVF? Jag har en kompis som fått två härliga döttrar med hjälp av IVF.
Man kom aldrig fram till vad som var fel med mig. Troligen var det mitt tidigare kejsarsnitt som ställde till det, med sammanväxningar och skräp i äggledarna. De spolade äggledarna för ett år sen men vi var så trötta på alltsammans då och kände att vi gav upp så vi la ner "verkstaden". Men hej o hopp så slank det visst igenom ett ägg just när vi börjat vänja oss vid tanken på att bara ha ett barn!

Jodå, de har fått hjälp och behandling men det har inte funkat än. De har provat Pergo men det funkade inte, nu är det nån annan medicin som doktorn verkligen tror ska funka. De ska prova det i alla fall till vintern och sen blir det IVF om det inte blivit nåt då. Funkar inte de 2 gratis försöken på IVF så går de vidare till adoption...kan alltså dröja ytterligare några år innan det blir barn.
Men som hon sagt...barn ska hon/de ha, är bara frågan om hur
Namnförslag....mitt favoritnamn är Minna.
Andra vi funderade på om Isak hade varit en tjej: Isabel, Annie, Linnea, Lovisa, Ida & Elin.