Tack för svaren och förslagen!
Det har hela tiden lutat åt att det blir Engla som förstanamn och Talia som andranamn, sedan ett tredjenamn också som är min mammas namn.
Någon nämnde att Tindra var ett fint namn och det är det. Anledningen till att det inte finns med bland våra alternativ är för att Miranda, vår snart 4-åriga dotter, heter Tindra i andranamn.
Engla har ingen anknytning till familjen och egentligen inte heller Talia. Det namnet fick jag från tiden jag var i USA. Min värdfamilj hade en dotter där som var helt underbart go o söt som hette just Talia.
Traditionella namn är vi väl inte så jättemycket för faktiskt. Hugo som vår son heter var ju ett namn som vi sa efter någon dag på BB. Från början hade vi ju bestämt att han skulle heta Texas men när han väl tittade ut så tyckte vi inte det passade riktigt. Det lät liksom för vilt. Nu med facit i hand så hade det säkert passat perfekt, eller möjligtvis virvelvinden eller något sånt. Hugo är dock Hugo nu och vi kan absolut inte tänka oss att han ska få heta något annat.
De "vanliga" namnen är det väl inget större fel på, förutom att de känns tråkiga.
--------------------
|