Hej!
Ska flytta till en annan lägenhet i juni (samma hyresvärd som den jag bor i nu, LKF =Lunds kommunala fastigheter) och har en liten fråga, som jag hoppas att någon här kan svara på...För jag är inte med i Hyresgästföreningen, och får tydligen inte ställa frågor till dem då...
Damen som bor i lägenheten vi ska flytta in i har valt till en tvättmaskin samt torktumlare. Detta kostar 170 kr extra varje månad, vilket vi kommer att få betala, pga att hon valt till det. Jag vill inte ha någon tvättmaskin, men inser att jag inte kan begära av LKF att de ska ta bort maskinen. Så därför får jag helt enkelt finna mig i att betala 170kr extra varje månad.
Det finns en tvättstuga i källaren, och det lät jättebra. Då kan jag ju tvätta min tvätt där och hänga upp den (för var ska jag hänga upp den i lägenheten?). Men i torsdags när vi skrev kontrakt med LKF fick jag veta att eftersom vi har tvättmaskin i lägenheten får inte vi lov att använda tvättstugan i källaren! Varför?! De andra hyresgästerna som bor i huset betalar ju knappast extra för att få använda tvättstugan, de betalar ju exakt samma hyra som vi, minus tvättmaskinskostnaden som vi får nu. Jag fattar verkligen inte varför vi inte får använda tvättstugan, och dumt nog kom jag mig inte för att fråga när vi satt där och skrev kontrakt...Och jag känner inte så jättemycket för att gnälla, så därför hade jag velat fråga Hyresgästföreningen för att få veta vad som gäller...
Hoppas att någon vänlig själ här vet och vill svara...
/Elin
|