Har en stammis som aldrig någonsin kan dra på smilbanden. Han är sur och otrevlig mot tjerna i kassan, muttrar, gormar och ska göra sig viktig.
Igår hade hans fru varit och handlat en damtidning pris: 49.50:-
Ean-koden på tidningen funkade inte, så tjejen i kassan slog den manuellt på knappen "tidningar hög" (högmoms alltså). Nu skulle det vara lågmoms på den aktuella tidningen. Men det enda som händer är ju att VI torskar på det. Vår butik får alltså betala den högre momsen för tidningen som vi har sålt, pga att kassörskan slog på fel knapp.
Kunden är skitförbannad och vill betala mindre för tidningen
Tidningen kostar ju 49.50:- ut till kunden vilken moms vi än betalar!!!!

Nej han hävdar att han nu har betalt för mycket!
Herregud, det står på tidningen vad den kostar. Hur många gånger måste man förklara (med ett leende och glatt humör) hur det funkar? Till saken hör att hans fru äger en liten boutic (eller hur det nu stavas) och är egen företagare så de borde känna till hur det fungerar när man betalar moms....
Jag blir så trött ibland....
Nej nu ska jag gå och klistra tillbaka leendet och fortsätta vara trevlig mot mina kunder!