Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon som är med i Hyresgästföreningen?
          Elin80
          Inlägg 08-04-2006, 16:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 5 520

Hej!

Ska flytta till en annan lägenhet i juni (samma hyresvärd som den jag bor i nu, LKF =Lunds kommunala fastigheter) och har en liten fråga, som jag hoppas att någon här kan svara på...För jag är inte med i Hyresgästföreningen, och får tydligen inte ställa frågor till dem då...

Damen som bor i lägenheten vi ska flytta in i har valt till en tvättmaskin samt torktumlare. Detta kostar 170 kr extra varje månad, vilket vi kommer att få betala, pga att hon valt till det. Jag vill inte ha någon tvättmaskin, men inser att jag inte kan begära av LKF att de ska ta bort maskinen. Så därför får jag helt enkelt finna mig i att betala 170kr extra varje månad.

Det finns en tvättstuga i källaren, och det lät jättebra. Då kan jag ju tvätta min tvätt där och hänga upp den (för var ska jag hänga upp den i lägenheten?). Men i torsdags när vi skrev kontrakt med LKF fick jag veta att eftersom vi har tvättmaskin i lägenheten får inte vi lov att använda tvättstugan i källaren! Varför?! De andra hyresgästerna som bor i huset betalar ju knappast extra för att få använda tvättstugan, de betalar ju exakt samma hyra som vi, minus tvättmaskinskostnaden som vi får nu. Jag fattar verkligen inte varför vi inte får använda tvättstugan, och dumt nog kom jag mig inte för att fråga när vi satt där och skrev kontrakt...Och jag känner inte så jättemycket för att gnälla, så därför hade jag velat fråga Hyresgästföreningen för att få veta vad som gäller...

Hoppas att någon vänlig själ här vet och vill svara...

/Elin

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Elin80
          Inlägg 10-04-2006, 11:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 5 520

CITAT (Scrollan @ 09-04-2006, 11:32)
          Det här låter skumt, Elin. I så fall borde värden installera tvättmaskiner i alla lägenheter och stänga tvättstugan.
          Nu är det ju ett tillval som du betalar extra för och därför har du även rätt att använda tvättstugan.
          Tips, kolla upp hur länge du ska betala de 170kr/mån, för du ska inte betala mer än vad tvättmaskinen kostar. Det ska finnas ett slutdatum.

Hej!

Men kan det inte vara så att LKF tycker att lägenheten är värd mer när där finns en tvättmaskin och därför anser att hyran ska vara högre, i all oändlighet...?

Damen som bor i lägenheten nu, tills 1 juni när jag flyttar in, har haft maskinen sedan 2000 och alltså betalat ca 12240 kr, för både torktumlare och tvättmaskin då alltså...Hur mycket kostar såna här grejor?

/Elin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 08:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon