Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad får jag inte missa i Holland?, Keukenhof är givet, men vad mer?
          marskattan
          Inlägg 09-04-2006, 22:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Jag har övertalat sambon så vi åker till Holland (med bil) om två veckor och vi tänkte åka runt och kolla lite i ca 5-6 dagar. Ett besök på Keukenhof är inplanerat samt ett besök i Amsterdam, men i övrigt behöver jag tips och råd.

Givetvis är jag intresserad av att komma till något stort härligt ställe med massvis med roliga plantor/lökar/rizhomer som kan "hoppa" in i bilen och följa med hem. Men vart hittar man sådana drömställen?

Och ni som har varit i Holland, vad kostar saker och ting? Jag är inte ute efter exakta priser; utan på ett ungefär vad kostar 10 "normala" tulpanlökar?

Om det finns möjlighet till webadresser så hade det varit underbart att få titta och drömma lite i förväg.

Och givetvis kommer jag ta massvis med foton och berätta hur resan var när jag återkommer till sverige som då förhoppningsvis har fått vår!

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Almdalen
          Inlägg 10-04-2006, 17:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 766
          Medlem nr: 108

CITAT (marskattan @ 09-04-2006, 23:34)
          Och ni som har varit i Holland, vad kostar saker och ting? Jag är inte ute efter exakta priser; utan på ett ungefär vad kostar 10 "normala" tulpanlökar?

Tulpanlökar köps mest på hösten då kan man få dem för någon EURO, vid denna tid kan det vara svårare att få tag på billiga. När det gäller växter kan man få mycket för pengarna på rätt ställe. För två år sedan köpte jag Fuchsior för 5 kr och stor Orchidé med många blomställningar för 50 kr Hibiskus 10 kr och Agapanthus för 20 kr
          Det finns massor an Plantskolor och Handelsträdgårdar i utkanterna av alla Holländska städer, fråga där du bor. Säg att du söker billiga plantskolor, i Holland är det OK de flesta är väldigt ekonomiska och jagar extrapriser, så de berättar gärna var man gör fynd.
          Lycka till på resan.
          /Ingegerd

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 22:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon