Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ibland blir man förvånad, över hur IQ-befriade vissa människor är
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 09-04-2006, 16:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Farsan sade till en vuxen som skrattade och verkade övervaka några barn som körde terrängmotorcykel på åkrarna och förstörde grödorna, att det faktiskt inte är lämpligt att låta barn köra där och fick då till svar att nä de kanske var dumt nästa gång kan de köra i skogen istället ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif .

Hur puckad får man vara egentligen det är väl ännu värre att köra i skogen.

Om jag inte förstått saken helt fel så är de väl inte tillåtet för barn att köra terrängmotorcykel överhuvudtaget mer än på privat inhängnad tomt.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 10-04-2006, 21:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Vad arg jag blev när jag tittade på PLUS mad.gif mad.gif mad.gif det handlade om motordrivna terrängfordon som var av dålig kvalité. Allt man pratade om var hur mycket fel det var på en som någon köpt och sedan gick de igenom och tittade på olika användningsområde typ den här får man använda till terrängkörning och de här är tillåtna att använda på vägarna inte ett ord nämndes om att man inte alls får använda dessa maskiner hursomhelst i skog och mark. Tittar man i terrängkörningslagen är det faktiskt få som överhuvudtaget kan använda sina maskiner lagligt. För jag tror inte att de som susar runt här i stockholmstrakten alla sysslar med sådant som renskötsel, transport av sjuka personer, arbetar inom räddningstjänsten el dyl. för det är bara den typen av undantag som verkar finnas till förbudet.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 08:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon