Fick nog jorden med i blodet, pappa trädgårdsingenjör, faster trädgårdslärare och frösådder o planteringar hela uppväxten. Hade bruna fingrar o tog död på allt innan jag flyttade till egen lgh och hade rumsväxterna som enda sällskap. Flyttade till hus o fick ett litet växthus när jag fyllde för 10 år sedan, då bröt det riktiga intresset ut och är numera en kronisk åkomma som jag lär få leva med

. Är nu inne på mitt tredje hus som vi äger och har nu plats o möjlighet att göra som jag vill (nästan) med tomten o mitt nyinskaffade växthus.
Har lärt mig mycket genom att iakkta pappa, läsa massor av böcker o hämtat inspiration från tv o tidningar, "trädgårdsporr" som pappa kallar det....
Får mycket ideer o tips o kunskap här från Odla, även om man inte skriver så mycket inlägg själv så lär man sig genom att läsa andras.
Har gått med i trädgårdsamatörerna där det finns hur mycket kunskap som helst att införskaffa ifall man vill och där kan man träffa likasinnade.
Har även "smittat" svägerskan o bästa kompisen så jag har ngn att diskutera mina planer med.