CITAT (Karamell @ 12-04-2006, 20:40)
Du - du har en mysig trädgård! I alla fall på den bilden. Tänk 80-talsvilla med gräs runt och snörräta rabatter. Där har du min utgångspunkt *ler*
Själv är jag förtjust i trädgårdar med olika "avdelningar", spännande små gångar, en bänk under ett träd nästan osynlig för alla blommor runt om. Lite hipp som happ, inte för regisserat, lite vildvuxet. Det som trivs får frodas och det som dör, dör, typ. Nåt ställe med vid gräsmatta för bollek, krocket och kubb, nån hörna för grillparty, nån hörna för en kopp te och en god bok... lite så.
Men då ska man ha en stoooor tomt och inte vår fyrkant i mitten av ett villaområde...
Vi har stor tomt, men den är avlång. Det som är framför verandan är allt. Sen kommer det en grusväg

Bakom huset är det också en ganska smal remsa innan det kommer en bergsknalle och sedan skog. Bergsknallen är ganska låg och liksom ramar in trädgården åt norr och öster. Den är fin!

Jag har skalat den från mossa och skräp och tänkte i framtiden sätta små tuvor av stenpartiväxter i skrevorna. På somrarna brukar jag låtsas att det är min lilla bit av Bohuslän. Klippor, sol, blå himmel och om man kör med gräsklipparen precis innan man lägger sig på bergsknallen så hänger lukten av bensin kvar i luften och blundar man så luktar det nästan utombordare
En liten villaträdgård kan ju också bli jättemysig. Liten yta känns som om det vore lättare att få mysig. Små gömda rum bakom buskarna, ombonat och med bara små ytor av gräs eller trampnarv. För hur ofta spelar man egentligen krocket?