Hej till er alla i sommarvärmen!
Tack,tack för er omtanke. Jo visst skulle jag kunna tigga mig till en kaprifol, men då får jag ju ingen stor. Dom flesta tror att det inte gär att skicka stora plantor. Förr i tiden när jag hade en riktig trädgård och inte en snusnäsduk som nu , skickade jag plantor på kors och tvärs. Fick bl a tillskickat mig, från Finland en fönsterkrinium som säkert vägde minst 6-7 kilo, om inte mera. Det är några år sedan nu. Man kan i och för sig skicka hur stora plantor som helst, om dom bara går att klippa ned och man kan lita på att motparten betalar frakten, för den kostar garanterat multum. Det där med Flen blir nog lite knepigt. Har aldrig varit i Flen och min Rolls Royce "rullstol" tycker inte om skogsstigar, så mycket frihet klarar den inte av, då får den fnatt och slår kullerbytter av ren förtjusning. Sedan kommer nog farbror polisen och undrar vem som har släppt ut tokan på grönbete.
En annan fråga: Är det någon som har provat att ha trampnarv mellan gångplattorna? Har hört att det skall vara det mest slitstarka man kan ha att gå på. Vi lade in plattor i trädgården ifjol, för att jag skulle kunna ta mig fram med R R, men det blev rena betonghelvetet. Vill ha något som bryter all denna sten. Har tre plattor i bredden, skulle då ha trampnarv i den mittersta plattan, men så spikrakt kör jag ju inte, så då och då kommer nog ett hjul att vara inne på mitt raden och varje gång jag skall vända R R måste jag köra fram och tillbaka över mittraden. Nu undrar jag! Hur stark och tålig är trampnarven egentligen? Om det inte går med trampnarv, finns det då något annat som är starkare?Är det någon som kan svara mig på detta? Hälsar Ann.
|