Hej Kurt!
Tack för svar.

Många tips och idéer, tack.
Men jag har fortfarande en undran kvar. R R har smala hjul och väger antingen över 60 kg, eller 70, kommer inte så noga ihåg.
Lägg då till min vikt till dom 60-70, som skall fördelas på smala hjul.
Det är ett fasligt arbete att först ta bort plattorna 58 st och ta bort sanden, lägga i jord, plantera och om det inte går, göra hela proceduren om igen, i omvänd följd. Tror Du att trampnarven tål den belastningen?
Jag kör ju inte kontinuerligt på gräset då det skall ligga som en mittfil, men det kommer att få påhälsning, än här än där, då det inte går att köra spikrakt och när jag skall vända stolen får jag naturligtvis köra rakt över.
Förresten är det någon som vet hur man får plattor att ligga kvar när man tar bort gräsmattekanten som dom vilar emot? Kan inte ha gräset kvar där. Uppradade stenar, längs med kanten, blir så stelt och jag kommer inte fram med R R. Kan inte heller ha sand eller singel då borrar hjulen sig ned och kör fast.
Hoppas ni inte blir vansinniga på mig för alla frågor. Men jag har ju varit med ett tag och sett att det är många som är riktiga kluringar när det gäller att komma på lösningar. År det någon som känner sig hågad att svara?