TACK för _alla_ svar! Skönt att se att det inte bara är här det är/har varit körigt och att det verkar som att det kommer lösa sig!
Han har inte börjat kissa inne och markera, och det hoppas vi att vi slipper *peppar, peppar...* Men kisset i lådan har börjat lukta mycket mer än innan.
Fostrad med sprayflaska är han, det har funkat jättebra mot klättring i gardiner, fönster och på bänkar och bord, men mot detta? Mot att han jamar och lever om? Det känns konstigt...
Pratade med veterinären om kastration när vi var där sist och hon sa att om ca 1 mån kanske det var dags, vi får kanske ringa igen och höra vad hon tror igen... Hon kände på pungen då och sa att han "var på gång", men sedan dess tycker jag att pungen blivit större och "fastare", kanske betyder det att han är mer mogen nu...

Att vänta tills han är ett år känns nu som en omöjlighet.
Nu är vi på väg till sängs och jag bävar för hur det ska bli inatt... Nätterna innan natten till idag har inneburit alltifrån tre jam till jamande i kanske 15 min. Det går ju att leva med ett tag, så vi håller tummarna för det och inte för en 1,5 h session till...