Uppskattar verkligen era svar!
CAREX: Rhododendronbusken ska definitivt få stanna kvar. Den är fantastisk vacker när den blommar. Jag menade bara att många växter på gården kräver mer tid än vad vi egentligen är villiga att ge så vi måste se över vad vi kan och vill göra oss av med. Det finns t.ex 6 klematisar (3 olika sorter), 6 klängrosor och 10 rabattrosor som kommer att behöva en del kärlek. Ska dock ta det lugnt eftersom jag inser att första gången man gör nåt tar det tid men när man väl hajat galoppen så går det snabbare nästa gång.
KERSTIN z5-6: Du har rätt! Ska lägga fokus på att möblera om istället för att göra mig av med växterna. Är dock lite svårt eftersom trädgården har växter nästan överallt och det ser väldigt plåttrigt ut med alla olika höjder och färger. Det är som små plättar överallt, känns väldigt oigenomtänkt eftersom det knappt finns några öppna platser för solstolar, kubbspel och lek.
NETAAVE: Kul med någon som varit i samma sits! Du anser att jag bör ta det lugnt första våren och sommaren och jag inser nog det innerst inne. Fast kliar i fingrarna gör det!
Skulle tro att det inte blir tid till allt jag vill så jag får försöka prioritera i rätt ordning. Allt behöver ju inte göras första sommaren.
Angående fotboll i trädgården: Ena dottern är 3 år och den andra 9 mån så det handlar inte om att spela fotboll utan snarare försöka träffa bollen. Det behövs dock tomma ytor för spring och lek. Jag vill att man ska kunna leva i vår trädgård, den ska inte bara vara dekoration. Sedan vill jag ju gärna att det åtminstone ska finnas plats för en solstol på gräsmattan utan att man ska behöva trängas bland enar och tistlar
Någon som känner till nån webbsida med bilder på fina stenläggningar som inte ser så stela ut?