Min erfarenhet av barnlek i trädgården är att det ändå blir mindre än man tror när dom är små, dom cyklar, springer, är med kompisar, men inte så ofta i trädgården även om vi mammor vill att dom ska hållas där, tyvärr drar kompisarna mer än mamma redan från 4-5 årsåldern.
Solstol - absolut! Vi har gjort 5 andningshål med varierande standard och antal sittplatser, två med enkla träsoffor, av dom finns det morgonsolhörna, kvällssolplats, soligt, skuggigt och lukt- och njutplats.
Vi hade också lekstuga, gunga och sandlådan tillsammans för att "förstöra" så lite yta som möjligt. Gröna ytor javisst, en större och en lite mindre vid torkvindan. Där lekstugan stog har vi en enkel trädgårdsbod idag, vid sandlådeplatsen gjorde vi en damm. Gungan är kvar vi har ju barnbarn nu. Vår äldsta är 31 och yngsta 13 så vi har god spridning.
Jag tog bort bambu och massor av vackra rosbuskar när vi flyttade hit och rosorna har jag ångrat djupt att jag tog bort. Likaså en massa perenner och buskar. Försöker nu återskapa en del men det tar sån tid och allt går inte att hitta.
--------------------
|