CITAT (Margaretha @ 20-04-2006, 20:34)
CITAT (Gossen Ruda @ 20-04-2006, 21:08)
Fast det går åt rätt håll, vid förra mätningen år ? var det fifty-fifty.
Är du alldeles säker på att det är åt rätt håll?
Det har alltid stört mig att det finns så lite ödmjukhet bland många "vanliga människor" - om ni förstår vad jag menar - som TROR på utvecklingsläran. De små barnen får på lågstadiet lära sig hur jorden och djuren uppkommit och det presenteras som fakta, inte som en teori.
Många stora vetenskapsmän är däremot mycket ödmjuka inför allt det fantastiska som finns i naturen, människokroppen osv. och har svårt för att tro att slumpen t.ex. försett vissa blommor med glykol i systemet för att de ska kunna överleva i fjällen!
Att det har skett en utveckling från enklare organismer fram till mer komplicerade är knappast någon teori längre, man kan med fog kalla det för fakta. Det man ännu inte vet är hur livet skapades från första början men på kanske en miljard år kan mycket hända. Men när väl det steget var taget rullade det bara på.
Om du tycker det är konstigt att vissa växter lärt sig att producera frysskyddsvätska utan tycker det är enklare att nån högre makt fixat det, så undrar jag om du kan svara på varför inte den högre makten fixat det för ALLA växter?
Om nu det finns ett syfte med allt så kan man fråga sig varför bara chimpanser och människan INTE kan producera eget C-vitamin av alla primater. Vi har båda ett fel i generna som förhindrar detta, och det ställer till med stora problem för oss. Varför gjorde den Store skaparen detta dubbelfel? Eller som en forskare uttryckte det. OM det funnits en högre makt som skapat allt måste denne antingen ha varit en stor cyniker eller en stor klant.