CITAT (Gloriana @ 23-04-2006, 20:52)
En närgräns, dvs så när du kan gå ett motiv, på 5-10 centimeter är bra. Enligt produktbeskrivningen ska den klara blott 1 cm från motivet, närmare kommer man inte skulle jag tro. Om man ska fotografera på väldigt nära håll har man på systemkameror ett objketiv med macrofunktion, det är byggt för att klara att gå nära.
Jag har kollat in recensionen för Konica Minolta Z6 som finns på fotosidan och den har fått bra omdömen.
Jag köpte den (z6:an) men blev grymt missnöjd, tyckte den var skit helt enkelt. Mjölkiga bilder och ingen skärpa (jodå, jag kan fota

). Allting i bilden flöt liksom ihop och motivet blev inte klart.
Åkte och bytte till en Fujifilm Finepix S5600 och är så supernöjd nu. Enda negativa med den är att det inte är nån supermakro på den men jag har hellre en bra kamera utan supermakro än en kass med
Närgränsen på den är 10 cm, den här bilden är tagen med makrot på min kamera, blir i och för sig inte rätt kvalité när jag är tvungen att förminska bilden för att kunna visa den här men ungefär så nära kan man komma.

Hoppas du fick lite tips! På Scandinavian Photo så kostade dessa två kameror exakt lika mycket.