Tack till er alla för ert deltagande och ett extra tack till er som har skickat mejl privat till mig. Det värmer.
Det har gått bra, vi har ju varit förberedda en längre tid att han snart inte skulle orka mera. Hans kamp gick väldigt lugnt till och han hade inga smärtor. När apparaterna tystnade i rummet så kom solen och lyste in på honom enligt min mor så det var så vackert och hon var tillfreds med att bli lämnad. Men trots det så har hon ju tyngsta lasset, de har ju haft ett liv i 63 år tillsammans men det har gått bra än så länge för henne också.
I morgon ska vi prata med begravningsfirman så då kan det bli lite tungt igen och de närmaste dagarna fram till begravningen men det måste gå för oss alla. Som någon tidigare skrev det är ju tidens gång.
Till Caprifol. Jag beklar din sorg efter din pappa, men han dog lycklig eftersom han hölls med sitt intresse. Det är som du skriver, att den död som våra pappor fick önskar man ju sig själv och andra. Men smärtan är nog starkare för anhöriga när det går så fort, men då får man tänka på att de själva inte fick lida och i en sådan stund känns det viktigare tycker i alla fall jag än sin egen smärta.
Till er alla Tack än en gång för ert deltagande.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|